V oboru výpočetní techniky tvoří rastrová a vektorová grafika dva pomyslné protilehlé póly v přístupu k tvorbě a prezentaci grafiky. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že zatímco rastrová grafika popisuje obrázek pomocí barevných bodů uspořádaných v pravoúhlé mřížce, vektorová grafika uchovává obrazové informace v podobě geometrických útvarů jako jsou úsečky, křivky apod. Oba typy mají své výrazné výhody i nevýhody.
S požadavkem na převod rastrové grafiky do vektorové nebo tzv. "do křivek" se setkáváme poměrně často. Obvykle se jedná o loga, která má majitel k dispozici pouze v nějakém rastrovém formátu v relativně nízkém rozlišení a u tiskařské firmy narazí na problém nevyhovující podoby dodaných materiálů.
Ať už potřebujete pro tisk připravit letáky, plakáty, booklety, trička, bannery nebo třeba billboardy, rádi grafiku zpracujeme do takové podoby, aby výsledek dopadl na výbornou a podklady pro tisk splňovaly požadavky tiskařských firem.
Ne všechna vektorová grafiku musí mířit do tiskárny. V době responzivního webdesignu, kdy je třeba řešit vzhled webových stránek pro různá zařízení s různou hustotou pixelů na displeji, se vektorová grafika dobře uplatní i zde. Není pak totiž třeba připravovat několik různých rastrových verzí jednoho obrázku, ale použít jeden soubor s vektorovým obrázkem například ve formátu SVG.
K personalizaci obsahu, poskytování funkcí sociálních sítí a analýze návštěvnosti používáme cookies.
Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka umožňovala základní funkce jako navigace mezi jednotlivými stránkami webu a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění chování a vzhled. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické cookies nám pomáhají, abychom porozuměli, jak návštěvníci používají tyto webové stránky. Statistické cookies anonymně sbírají a sdělují informace.
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit relevantní reklamu na tomto webu, sociálních sítích a webech napojených do reklamních sítích. Relevantní a zajímavé reklamy jsou pak přínosné jak pro jednotlivého uživatele a tak pro vydavatele a inzerenty třetích stran.
Více si o zásadách ochrany osobních údajů na dyso.cz můžete přečíst zde.