Responzivní web design je metoda tvorby webu, která zaručí, že se daný web přizpůsobí velikosti displeje zarízení, na kterém je zobrazen. V praxi se tato optimalizace řeší prostřednictvím kaskádovacích stylů, kdy lze, pomocí vlastnosti Media Queries, libovolným rozměrům displeje přiřadit CSS styly pro jeden a ten samý HTML dokument.
Hlavní výhodou responzivního web designu je to, že jedna a ta samá webové stránka se zobrazuje různě podle toho, které CSS styly jsou zrovna relevantní vzhledem k vlastnostem displeje. Nemusí tak existovat různé verze jedné webové stránky a údržba takového webu je tím jednodušší i levnější.
Velkou nevýhodou je fakt, že se při načítání webové stránky stahuje veškerý obsah (včetně obrázků) a to i ten, který je třeba momentálně skrytý pomocí kaskádových stylů. Načítání takové stránky může trvat dlouho a to hlavně na mobilních zařízeních. Dochází tak k plýtvání baterie i datového přenosu.
K personalizaci obsahu, poskytování funkcí sociálních sítí a analýze návštěvnosti používáme cookies.
Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka umožňovala základní funkce jako navigace mezi jednotlivými stránkami webu a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění chování a vzhled. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické cookies nám pomáhají, abychom porozuměli, jak návštěvníci používají tyto webové stránky. Statistické cookies anonymně sbírají a sdělují informace.
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit relevantní reklamu na tomto webu, sociálních sítích a webech napojených do reklamních sítích. Relevantní a zajímavé reklamy jsou pak přínosné jak pro jednotlivého uživatele a tak pro vydavatele a inzerenty třetích stran.
Více si o zásadách ochrany osobních údajů na dyso.cz můžete přečíst zde.