DYSO
  • DYSO
  • Reference
  • Blog
  • Kontakt

3ds max

3D Studio MAX (zkráceně též 3ds max) je program pro modelování 3D objektů a tvorbu 3D animací. Program vyvíjí společnost Autodesk, která je také známá programem AutoCAD. 3ds max se během posledních 20ti let prosadilo jako univerzální software pro tvorbu 3D grafiky a je s oblibou používáno v předních společnostech nejen herního a filmového světa.

Historické milníky programu 3ds max

Rok Verze programu Zajímavosti
1990 První verze
(pro MS-DOS)
Přináší možnost kreslení křivek, editaci objektů na různých úrovních a animaci objektů.
Prodává se za 3495 dolarů.
1992 3D Studio R2 K dispozici je více nastavení pro přizpůsobení GUI. Zvlášť jsou prodávaný pluginy přidávající do 3D Studia časticové systémy, odlesky objektivu apod.
1994 3D Studio R4 Přidány nové funkce jako "Inverse Kinematics" (bones and joints) nebo stínovaný náhled scény.
1995 3D Studio MAX Představena 32-bitová verze pro platformu Windows NT. První firmy začínají s komerční výrobou pluginů pro 3D Studio.
1996 3D Studio MAX R1.1 Program je poprvé použit při tvorbě filmových vizuálních efektů a to pro film Johnny Mnemonic (Keanu Reeves)
1998 3D Studio MAX R2.5 Přidána podpora pro práci s NURBS a sledování pohybu kamery. Program je použit pro tvorbu vizuálních efektů pro film Ztraceni ve vesmíru.
1999 3D Studio MAX R3 Scanline renderer je vylepšen o podporu připojitelných plugin, které řeší antialiasing a supersamplování.
2000 3ds max R4 Verze MAX R4 přináší vylepšený systém "Inverse Kinematics", výrazné změny v GUI. Hra The Sims od EA, která byla vytvořena pomocí 3D Studia se stává nejprodávanější hrou všech dob.
2002 3ds max 5 Výchozí renderer "Scanline renderer" je vybaven novým podsystémem pro výpočet světla.
2003 3ds max 6 Mental ray renderer je nyní součástí standardního vydání 3D Studia. Objevuje se nástroj Particle Flow pro komplexní práci s částicemi.
2004 3ds max 7 Nový modifikátor "Edit Poly" pro práci s vrcholy, hranami a plochami objektu. Dále se objevuje podpora pro generování a renderování normálových map.
2005 3ds max 8 Objevuje se nástroj pro tvorbu vlasů (Hair and Fur) a také vylepšení při editaci polygonů.
2006 3ds max 9 První vydání, které obsahuje jak 32 bitovou tak i 64 bitovou verzi programu.
2007 3ds max 2008 Od tohoto vydání je verze vždy označená nadcházejícím rokem.
2008 3ds max 2009 Program je použit při tvorbě filmu Cesta do středu Země 3D.
2009 3ds max 2010 Program je použit při tvorbě dechberoucích vizuálních efektů do filmu "2012".
2010 3ds max 2011 První verze programu, která plně podporuje Windows 7. Novinkou je zde nový editor materiálů, který nabízí práci s uzly.
2011 3ds max 2012 Přidán MassFX (unifikovaný systém pro simulace) a k němu modul mRigids pro dynamiku pevných těles. Dále se objevuje nový renderer "iray", který má konkurovat komerčnímu rendereru "vray".
2012 3ds max 2013 Přidán nástroj pro tvorbu křivky ve tvaru vejce "Egg spline". Výrazné vylepšení nástroje "Hair and Fur" - lepší náhled a využití paměti.
DYSO.CZ
© 2019 Dynamic Softworks

K personalizaci obsahu, poskytování funkcí sociálních sítí a analýze návštěvnosti používáme cookies.

SouhlasímPodrobně

Cookies

  • Nutné
  • Preferenční
  • Statistické
  • Marketingové

Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka umožňovala základní funkce jako navigace mezi jednotlivými stránkami webu a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.

Použití nutných cookies je vždy povoleno.

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění chování a vzhled. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.

Povolit používání preferenčních cookies.

Statistické cookies nám pomáhají, abychom porozuměli, jak návštěvníci používají tyto webové stránky. Statistické cookies anonymně sbírají a sdělují informace.

Povolit používání statistických cookies.

Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit relevantní reklamu na tomto webu, sociálních sítích a webech napojených do reklamních sítích. Relevantní a zajímavé reklamy jsou pak přínosné jak pro jednotlivého uživatele a tak pro vydavatele a inzerenty třetích stran.

Povolit používání marketingových cookies.

Více si o zásadách ochrany osobních údajů na dyso.cz můžete přečíst zde.

Modal title

...