Možná právě uvažujete o založení vlastního e-shopu a jste ve fázi, kdy se rozhodujete zda zvolit nějaké existující řešení a sáhnout po ověřeném fungujícím systému e-shopu nebo si vše nechat naprogramovat v rámci zakázky na klíč. Jak už tomu bývá, obě možnosti mají svá pro a proti.
Zakázkové řešení má nespornou výhodu v tom, že vývojáři budou moci během tvorby e-shopu realizovat veškeré vaše představy a přání.
V ideálním případě získáte e-shop, který jste si sami navrhli a funguje přesně tak, jak potřebujete. Žádná funkce vám neschází ani nepřebývá.
Navíc je vždy možné programátory oslovit s konkrétním požadavkem na úpravu systému. Implementace e-shopu touto cestou je však časově velmi náročná a
tím i drahá. Je třeba také počítat s pravděpodobností speciálních požadavků na infrastrukturu zakázkového řešení, které mohou prodražovat i běžný provoz takto vytvořeného e-shopu.
Proti tomu je použití hotového řešení výrazně levnější a e-shop můžete spustit často do několika hodin od objednání. Hotové systémy za sebou již často mají několik let vývoje a navíc jsou neustále zdokonalovány. Vývojáři takové systémy prodávají či pronajímají stovkám až tisícům provozovatelů a díky tomu mají stálý zdroj financí k nepřetržitému vývoji. Mohou tak reagovat na aktuální trendy, přidávat nové funkce a řešit bezpečnostní výzvy.
Asi jedinou nevýhodou použití hotového řešení e-shopu je nemožnost zasahovat do jádra systému a provádět úpravy vlastními silami nebo pomocí třetí strany. Nutné je vždy počkat na oficiální aktualizaci systému ze strany firmy, která se o vývoj e-shopového řešení stará. Pokud porovnáme výše zmíněné přístupy k tvorbě e-shopu, vyjde nám, že velká většina začínajících podnikatelů spíše sáhne po hotovém řešení e-shopu. Stále oblíbenějším je například systém WebCzech E-commerce PRO od české firmy GlobeWeb Czech s. r. o., který již používají tisíce provozovatelů. Systém je vybaven celou řadou užitečných komponent, které povyšují běžné fungování e-shopu na vyšší úroveň. Spousta věcí je konfigurovatelných a zákazník tak vlastně i v případě hotového řešení získává požadovaný e-shop na míru přesně podle individuálních požadavků.
K personalizaci obsahu, poskytování funkcí sociálních sítí a analýze návštěvnosti používáme cookies.
Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka umožňovala základní funkce jako navigace mezi jednotlivými stránkami webu a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění chování a vzhled. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické cookies nám pomáhají, abychom porozuměli, jak návštěvníci používají tyto webové stránky. Statistické cookies anonymně sbírají a sdělují informace.
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit relevantní reklamu na tomto webu, sociálních sítích a webech napojených do reklamních sítích. Relevantní a zajímavé reklamy jsou pak přínosné jak pro jednotlivého uživatele a tak pro vydavatele a inzerenty třetích stran.
Více si o zásadách ochrany osobních údajů na dyso.cz můžete přečíst zde.