Vyhledávání hlasem a hlasové SEO přestávají být mlhavými scifi představami někde v daleké budoucnosti a postupně se stávají reálnou problematikou. V současné době (duben 2019) jsou každý den provedeny miliony hlasových vyhledávání a počty rychle rostou. Na trhu se objevily zařízení jako Google Home Assistant, Google Home Mini, Amazon Alexa, Apple HomePod a další. Tato zařízení fungují tak, že neustále naslouchají a pokud uživatel vysloví magické slůvko, např.: "Ok, Google", vyslechnou navazující povel, který se poté snaží splnit a reagovat na něj. Naším povelem může být spuštění přehrávače hudby, rozsvícení chytré žárovky nebo vyhledání nějaké informace. Vyhledávání hlasem samozřejmě můžete vyzkoušet také pomocí mobilního telefonu kliknutím na ikonku mikrofonu ve vyhledávacím poli Google.
V první řadě jde o to, dostat se na nejvyšší příčky výsledků vyhledávání mezi tzv. snippety nebo chcete-li úryvky, které Google Home Assistant přečtete svému zadavateli jako nejvíce relevantní odkazy.
To, že vaše stránka vyjede ve vyhledávání na první pozici, ještě nebude znamenat automaticky úspěch. Bude potřeba upravit stránky, aby byla stránka hlasem snadno ovladatelná, navigace jednodušší a aby se uživatel v co nejkratším čase pomocí minima příkazů dostal tam, kam potřebuje. Ideálně k zakoupení nějakého zboží nebo objednání služby. Jak to všechno nakonec bude vypadat zatím není úplně jasné, protože hlasové asistenty zatím prochází poměrně dynamickým vývojem.
Vstupujeme do nové kapitoly vyhledávání, kde budeme úkolovat Google nejen proto, aby pro nás něco vyhledal, ale také aby něco vykonal/nakoupil/vyplnil/odeslal apod.
Nyní je dobré zkontrolovat podobu svých stránek ve vyhledávání a zaměřit se na optimalizace snippetů, protože tím to všechno začne.
K personalizaci obsahu, poskytování funkcí sociálních sítí a analýze návštěvnosti používáme cookies.
Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka umožňovala základní funkce jako navigace mezi jednotlivými stránkami webu a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění chování a vzhled. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické cookies nám pomáhají, abychom porozuměli, jak návštěvníci používají tyto webové stránky. Statistické cookies anonymně sbírají a sdělují informace.
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit relevantní reklamu na tomto webu, sociálních sítích a webech napojených do reklamních sítích. Relevantní a zajímavé reklamy jsou pak přínosné jak pro jednotlivého uživatele a tak pro vydavatele a inzerenty třetích stran.
Více si o zásadách ochrany osobních údajů na dyso.cz můžete přečíst zde.